Szkolenie - rozwojowe
Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla osób rozpoczynających pracę w banku, jak również dla pracowników posiadających doświadczenie w obszarze objętym szkoleniem.
Brak wymagań wstępnych.
Studium jest cyklem 3 szkoleń, mającym na celu zapoznanie jego uczestników ze wszystkimi aspektami działalności depozytowej banku, w tym zasadami obsługi klienta. Celem szkolenia jest umożliwienie jego uczestnikom poznania całokształtu zagadnień związanych z rachunkami bankowymi, w ramach jednego cyklu.
Szkolenie ma charakter praktyczny i będzie uwzględniać stosowanie poszczególnych przepisów w świetle praktyki bankowej i sądowej.
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 3 x 90 min.
I. Źródła prawa związanego z działalności depozytową banku, pojęcie rachunku bankowego, cechy konstrukcyjne i rola rachunku bankowego
II. Posiadacze rachunków bankowych i zasady zawierania z nimi umów depozytowych
1. Osoby fizyczne
2. Jednostki organizacyjne posiadające zdolność prawną (spółki osobowe, wspólnoty mieszkaniowe)
3. Osoby prawne, z uwzględnieniem jednostek samorządu terytorialnego
4. Podmioty nie posiadające podmiotowości prawnej (rady rodziców, SKO, PKZP)
5. Zasady reprezentacji posiadaczy rachunków bankowych, jak ustalić osobę uprawnioną do zawarcia umowy rachunku bankowego
6. Pozyskiwanie informacji o posiadaczu rachunku bankowego (baza REGON, KRS, CEIDG, inne), ocena wiarygodności pozyskiwanych danych
III. Zagadnienia związane z zakładaniem i prowadzeniem rachunków bankowych
1. Obowiązek posiadania rachunku bankowego
2. Karta wzorów podpisów
3. Pełnomocnictwo do rachunku bankowego
4. Wyciąg z rachunku bankowego
5. Tajemnica bankowa w zakresie informacji o rachunku bankowym
6. Zasady obsługi depozytowej seniora
7. Zasady obsługi depozytowej osób niepełnosprawnych
8. Przedawnienie roszczeń z tytułu umowy rachunku bankowego
9. Skargi i reklamacje związane z działalnością depozytową
IV. Bankowość elektroniczna i usługi płatnicze – zasady świadczenia usług i ryzyko związane z bankowością elektroniczną i mobilną, bezpieczeństwo transakcji płatniczych, nowoczesne usługi płatnicze, odpowiedzialność banku za transakcje nieautoryzowane, niewykonane i niewłaściwie wykonane
V. Umowa rachunku bankowego, klauzule niedozwolone w umowach depozytowych
1. Forma umowy rachunku bankowego
2. Strony umowy rachunki bankowego
3. Waluta rachunku
4. Czas trwania umowy – umowy na czas określony i nieokreślony
5. Oprocentowanie środków pieniężnych zgromadzonych na rachunku
6. Wysokość prowizji i opłat za czynności związane z wykonywaniem umowy oraz przesłanki i tryb ich zmiany przez bank – tabela opłat i prowizji
7. Formy i zakres rozliczeń pieniężnych dokonywanych na polecenie posiadacza rachunku oraz terminy ich realizacji;
8. Przesłanki i tryb dokonywania zmian umowy;
9. Przesłanki i tryb rozwiązania umowy rachunku bankowego;
10. Umowa rachunku bankowego z przedsiębiorcami indywidualnymi
VI. Umowa rachunku bankowego dla małoletnich i osób ubezwłasnowolnionych
VII. FATCA/EUROFATCA – obowiązki dla banków
1. Podstawowe pojęcia ustawowe
2. Pojęcie rezydencji podatkowej i znaczenie tego pojęcia
3. Zakres przedmiotowy obowiązku ustalania rezydencji podatkowej
4. Obowiązek ustalania salda rachunków o niskiej wartości
5. Obowiązki banku wynikające z ustawy o wymianie informacji podatkowych
6. Zasady należytej staranności wobec
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
This is my second paragraph.
×