Szkolenie - rozwojowe
Szkolenie skierowane jest do osób zajmujących się obsługą rachunków bankowych, osób projektujących i dostosowujących regulacje wewnętrzne, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych banków oraz każdego zainteresowanego tematyką szkolenia.
Podstawowa znajomość problematyki rachunków bankowych.
Przedmiotem szkolenie jest omówienie skutków śmierci posiadacza rachunku bankowego na umowę rachunku bankowego. Szkolenie obejmuje zarówno kwestie związane z rachunkami prowadzonymi dla konsumentów, jak również związane z rachunkami prowadzonymi dla przedsiębiorców indywidualnych i rolników. W ramach szkolenia omówione zostaną zasady zarządzania tzw. rachunkami uśpionymi. Ponadto szkolenie obejmować będzie wszystkie istotne kwestie wiążące się ze śmiercią posiadacza lub współposiadacza rachunku bankowego, m.in. takie jak zasady składania i realizacji dyspozycji wkładem na wypadek śmierci, wypłaty dokonywane z rachunku bankowego po śmierci posiadacza, dostęp spadkobierców do tajemnicy bankowej oraz czynności dokonywane przez bank z pełnomocnikiem zmarłego posiadacza rachunku.
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2 x 90 min.
• Uwagi wstępne
• Cel wprowadzenia ustawy o tzw. rachunkach uśpionych
• Zakres zastosowania ustawy o tzw. rachunkach uśpionych
• Informowanie posiadacza rachunku bankowego o możliwości złożenia dyspozycji wkładem na wypadek śmierci
• Wpływ śmierci posiadacza rachunku bankowego na umowę rachunku bankowego
• Zasady zarządzania tzw. rachunkami uśpionymi
• Waloryzacja środków na rachunku bankowym i jej opodatkowanie
• Obowiązki informacyjne banku wobec gminy
• Dyspozycja wkładem na wypadek śmierci – ustanawianie i realizacja, wykonanie obowiązku informacyjnego RODO wobec zapisobiorcy
• Wypłata z rachunku bankowego kosztów pogrzebu posiadacza rachunku bankowego
• Zwrot z rachunku bankowego nienależnego świadczenia z ubezpieczenia społecznego
• Żądanie zwrotu środków z rachunku bankowego zmarłego posiadacza przez ARIMR
• Dostęp organu ubezpieczenia społecznego do informacji o rachunku bankowym
• Weryfikacja statusu spadkobiercy, wykorzystanie rejestru spadkowego
• Wypłaty z rachunku bankowego na rzecz spadkobierców zmarłego posiadacza
• Śmierć posiadacza rachunku bankowego a zajęcie egzekucyjne
• Udzielanie informacji o rachunku bankowym zmarłego na żądanie sądu
• Pobieranie opłat i prowizji po śmierci posiadacza rachunku bankowego
• Czynności banku z pełnomocnikiem do rachunku bankowego po śmierci posiadacza rachunku
• Śmierć jednego z posiadaczy rachunku bankowego wspólnego
• Śmierć posiadacza rachunku indywidualnego a uprawnienia jego współmałżonka
• Zasady funkcjonowania Centralnej Informacji o Rachunkach Bankowych
• Udzielanie informacji z Centralnej Informacji o Rachunkach Bankowych na żądanie organu egzekucyjnego oraz innych uprawnionych organów
• Obowiązku podatkowe związane ze śmiercią posiadacza rachunku bankowego
• Obowiązku banku związane z zarządem sukcesyjnym
• Pytania uczestników szkolenia
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
This is my second paragraph.
×