Istotne obowiązki pracowników Banku w zakresie prowadzenia rachunków bankowych, z wyeliminowaniem ryzyka związanego z zajęciem rachunku bankowego z uwzględnieniem nowych obowiązków Banku Spółdzielczego wynikających z ustawy o Systemie Informacji Finansowej

Szkolenie - rozwojowe

Adresaci:

- pracownicy Banku realizujący obsługę rachunków bankowych
- członkowie Zarządu Banku Spółdzielczego oraz inne osoby nadzorujące pion związany z obsługą rachunków bankowych

Wymagania:

poziom – zaawansowany

Cel:

- zapewnienie prawidłowego prowadzenia rachunków bankowych z wyeliminowaniem odpowiedzialności z tyt. nieprawidłowej realizacji zajęcia rachunku bankowego,
a także
- wdrożenie działań Banku w zakresie przekazania informacji do Systemu Informacji Finansowej, w oparciu o ustawę z dnia 01.12.2022 r.

Korzyści:

Przygotowanie Banku do prowadzenia rachunków bankowych dla wszystkich klientów Banku, z zachowaniem właściwego obrotu na tych rachunkach, także w przypadku zajęcia rachunków bankowych, z uwzględnieniem sytuacji, gdy nastąpi zgon posiadacza rachunku, w tym wskazanie działań Banku, które powinny być podjęte w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o Systemie Informacji Finansowej, które powinny być wdrożone w okresie od 10.02.2023 r. do 10.04.2023 r., jak też w zakresie zmian związanych w szczególności z zajęciem rachunków bankowych od 25.03.2024 r.

Metodyka:

Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 3x 90 min.

Program:

1. Rodzaje rachunków bankowych z jednoczesnym wskazaniem podmiotów uprawnionych
do prowadzenia określonych rachunków bankowych.
2. Szczegółowe uprawnienia dla posiadaczy rachunków oszczędnościowych (ROR, terminowych lokat oszczędnościowych, oszczędnościowych a’vista) w tym:
­ dyspozycja wkładem na wypadek śmierci,
­ ograniczenie egzekucji z rachunku oszczędnościowego,
­ pokrycie kosztów pogrzebu zmarłego posiadacza rachunku,
­ rozliczenie kosztów pogrzebu z rachunku bieżącego przedsiębiorcy i rolnika.
3. Obowiązki Banku w zakresie otwarcia i prowadzenia rachunku powierniczego w tym:
- omówienie szczegółowych procedur związanych z zawarciem umowy rachunku powierniczego (otwartego lub zamkniętego)
- znaczenie dla otwarcia rachunku powierniczego w nawiązaniu do projektu „umowy deweloperskiej” oraz projektu „prospektu informacyjnego”
- obowiązek Banku prowadzenia obok rachunku powierniczego „rachunku technicznego” potwierdzającego wpłaty należności przez „nabywcę” na poczet ceny lokalu mieszkalnego lub domu mieszkalnego
- zasady wypłaty środków z rachunku powierniczego na rzecz dewelopera, po zakończeniu kolejnego etapu realizacji przedsięwzięcia deweloperskiego.
4. Rozliczenie środków pozostałych po śmierci posiadacza rachunku, także po wprowadzeniu zmian obowiązujących od 1 lipca 2016 r.
5. Zajęcie rachunków bankowych przez organ egzekucyjny ze szczególnym uwzględnieniem zajęcia rachunków bieżących, rachunków wspólnych i rachunków oszczędnościowych itp.
6. Nowe zasady przyjmowania dyspozycji wkładem na wypadek zgonu posiadacza rachunku obowiązujące od 1 lipca 2016 r.
7. Skutki prawne wynikające z rozwiązania umowy rachunku bankowego lub wygaśnięcia
z uwzględnieniem zmian, obowiązujących od 1 lipca 2016 r.
8. Obowiązek przekazania informacji dla Gminy w zakresie rachunków nie obsługiwanych
w określonym przedziale czasowym.
9. Udzielenie informacji dla osób uprawnionych w oparciu o „Centralną Informację
o Rachunkach”.
10. Szczegółowe omówienie zasad otwarcia i prowadzenia „rachunku rodzinnego” mając
na uwadze zmiany w ustawie kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz kodeksu postępowania cywilnego a w szczególności zasad dodatkowego zwolnienia z zajęcia egzekucyjnego świadczeń społecznych z dniem 20 sierpnia 2016 r.
11. Kwota wolna od zajęcia rachunku bankowego – po 8 września 2016 r.
12. Zbieg egzekucji sądowej i administracyjnej – po 8 września 2016 r.
13. Zajęcie rachunku bankowego związanego z dokumentem – po 8 września 2016 r.
14. Nowe obowiązki Banku obowiązujące od 8 lutego 2017 r. w zakresie informacji o opłatach związanych z prowadzaniem rachunku bankowego dla konsumentów.
15. Nowe zasady otwierania i prowadzenia „rachunków podstawowych” obowiązujące
od 8 lutego 2017 r.
16. Przeniesienie rachunku po 8 luty 2017 r.
17. Nowy podział rachunków rozliczeniowych w Banku po 1.07.2018 r.
18. Rachunki VAT
1) Przedstawienie mechanizmu podzielonej płatności w świetle zmian
do ustawy o podatku od towarów i usług (VAT).
2) Podstawowe zasady otwierania i prowadzenia rachunków rozliczeniowych oraz rachunków VAT w świetle zmian w ustawie – Prawo bankowe.
3) Szczegółowe przedstawienie reguł związanych z wpłatą środków
na rachunek VAT (zasady uznania rachunku VAT).
4) Obowiązujące reguły, które muszą być uwzględnione przy wypłacie środków z rachunku VAT (zasady obciążania rachunku VAT).
5) Szczegółowe zasady zamknięcia rachunku VAT.
19. Zasady prowadzenia rachunku bankowego w przypadku ustanowienia zarządcy sukcesyjnego po śmierci przedsiębiorcy.
1) Ustanowienie zarządcy sukcesyjnego.
2) Zasady powoływania zarządcy sukcesyjnego bezpośrednio przez przedsiębiorcę.
3) Działania, które powinny być podjęte bezpośrednio po zgonie przedsiębiorcy.
4) Zasady sprawowania zarządu sukcesyjnego.
5) Zasady dysponowania środkami na rachunku zmarłego przedsiębiorcy.
6) Realizacja umów kredytowych zawartych przez zmarłego przedsiębiorcę.
20. Szczegółowe przedstawienie obowiązków Banku w zakresie przekazywania danych do Systemu Informacji Finansowej, które będą przekazywane za pośrednictwem STIR w poszerzonym zakresie wynikającym z ustawy z dnia 01.12.2022 r., obowiązującej od 10.02.2023 r., z uwzględnieniem nowego zakresu „informacji rejestrowanych”, które będą przekazywane przez Bank, za pośrednictwem STIR, najpóźniej od 11.04.2023 r.
1) Zakres przekazywanych „informacji rejestrowanych”.
2) Dane identyfikacyjne podmiotów, które są stroną umowy rachunku bankowego.
3) Terminy przekazywania „informacji rejestrowanych” do Systemu Informacji Finansowej, przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego Izby Rozliczeniowej (STIR).
21. Nowe zasady realizacji egzekucji prowadzonej w ramach egzekucji administracyjnej ustalone w ustawie z dnia 09.03.2024r. obowiązujące od 25.03.2024r.
22. Istotne zmiany w zakresie prowadzenia egzekucji sądowej z udziałem komornika sądowego obowiązujące także od dnia 25.03.2024r.

  • Miejsce szkolenia:
  • Data rozpoczęcia: 14.05.2024 08:30
  • Data zakończenia: 14.05.2024
  • Cena podstawowa:
  • Cena: 299.00 zł/os.
  • Warunki uczestnictwa
  • Formularz zgłoszeniowy

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Dane dotyczące sesji

Temat sesji: Istotne obowiązki pracowników Banku w zakresie prowadzenia rachunków bankowych, z wyeliminowaniem ryzyka związanego z zajęciem rachunku bankowego z uwzględnieniem nowych obowiązków Banku Spółdzielczego wynikających z ustawy o Systemie Informacji Finansowej

Data: 14.05.2024

Dane zamawiającego

Nocleg

Obiad

Osoba kontaktowa
Dane uczestników szkolenia
Nocleg

Obiad

Nadesłane zgłoszenia traktujemy, jako dowód zawarcia umowy, co w konsekwencji będzie nas uprawniało do wystawienia faktury. Przekazane dane osobowe przetwarzane będą przez administratora danych osobowych – Bankowy Ośrodek Doradztwa i Edukacji Sp. z o.o., w celu realizacji umowy. Więcej informacji na temat przetwarzania danych znajduje się w Polityce Prywatności.

* pola wymagane
powrót do listy szkoleń
This is the header within my first dialog

This is my first paragraph.

Click Here ×
This is the header within my second dialog

This is my second paragraph.

×