Projekt realizowany od 3 kwietnia 2006 roku do 30 kwietnia 2008 roku. Całkowity budżet projektu wyniósł 4.985.023,63 zł z czego 79,10% stanowiła otrzymana dotacja w kwocie 3.943.064,38 zł. Banki wniosły wkład własny wysokości 1.041.959,25 zł w formie mieszanej tj. pieniężnej i wynagrodzeń.
Główny cel projektu podniesienie kwalifikacji i umiejętności menadżerskich kadry kierowniczej banków spółdzielczych i zrzeszających.
Szkolenia
1. Prawne podstawy działalności banku spółdzielczego i zrzeszającego oraz wybrane zagadnienia z prawa pracy
Podstawy prawne funkcjonowania banków – wprowadzenie (Ustawa z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (z późniejszymi zmianami); Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (z późniejszymi zmianami); Ustawa z dnia 7 grudnia 2000 r. o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających (z późniejszymi zmianami); Rekomendacje nadzorcze GINB)
Wewnętrzne regulaminy organizacyjne, procedury, statut, misja banku
Odpowiedzialność prawna osób zarządzających bankiem
Miejsce i rola rady nadzorczej banków spółdzielczych
Etyka w bankowości, kodeks dobrej praktyki bankowej
Wybrane zagadnienia (dot. m.in. prawa podatkowego, prawa dewizowego, prawa gospodarczego i cywilnego, ochrony konsumenta, ochrony danych osobowych i informacji wrażliwych, prania pieniędzy, zamówień publicznych)
Wybrane zagadnienia z prawa pracy – istotne zmiany
2. Polski system bankowy a standardy europejskie
NUK i dyrektywy dot. ryzyk bankowych
Najistotniejsze zmiany w prawie bankowym w świetle dyrektyw unijnych
Jednolity europejski rynek finansowy
Polityka monetarna na obszarze europejskim (Euro)
3. Organizacja i zarządzanie bankiem
Nowoczesne koncepcje zarządzania
Zarządzanie strategiczne (krótko i długoterminowe)
Zarządzanie ryzykiem finansowym
Kontrola wewnętrzna
Zabezpieczenie banku przed zagrożeniami przestępczymi
Nowoczesne koncepcje zarządzania zasobami ludzkimi w banku
4. Komputerowe wspomaganie zarządzania bankiem
Ogólna charakterystyka informatycznych systemów bankowych
Przechowywanie, przetwarzanie i ochrona baz danych w banku
Kierunki rozwoju informatyki bankowej
Nowoczesne techniki elektronicznej obsługi klienta (usługi przez telefon, mobile banking, home banking, Internet, bankomaty i karty, podpis elektroniczny)
Nowoczesne technologie komunikowania (poczta elektroniczna, Internet jako narzędzie komunikacji, strony WWW i serwisy internetowe, dostęp do informacji)
Prezentacje multimedialne – ich przygotowywanie i wykorzystanie w codziennej pracy
5. Rachunkowość finansowa banku
Ustawa o rachunkowości i jej konsekwencje dla banków
Analiza ekonomiczno-finansowa - ocena sytuacji finansowej banku na podstawie bilansu
Analiza i rachunek kosztów, przychodów oraz wyniku finansowego
Płynność finansowa i planowanie płynności
Badanie rocznego sprawozdania finansowego banku i wybór firmy przeprowadzającej audyt
Przepływ i zasady informacji ekonomiczno-finansowych w banku i jego placówkach
Zasady wyboru oprogramowania finansowo-księgowego banku
6. Planowanie finansowe jako narzędzie zarządzania bankiem
Istota planowania działalności finansowej banków
Założenia i elementy składowe planów finansowych
Analiza ryzyka (potencjał firmy, analiza SWOT)
Technika budowy planów finansowych krótko i długoterminowych
Zatwierdzanie planów i wyznaczanie komórek do ich realizacji
Kontrola i analiza stopnia wykonania planów
7. Fundusze Unii Europejskiej szansą umocnienia pozycji banku na rynku finansowym
Środki finansowe Unii Europejskiej dla Polski na lata 2004–2006
(Fundusze Strukturalne, Fundusz Spójności, Inicjatywy Wspólnotowe, Instrumenty Wspólnej Polityki Rolnej)
Środki finansowe Unii Europejskiej dla Polski na lata 2004–2009
(Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru Gospodarczego; Norweski Mechanizm Finansowy)
Budżet Unii Europejskiej na lata 2007–2013 – plany
Zasady finansowania projektów dotowanych środkami Unii Europejskiej
(Sektorowe Programy Operacyjne; Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego)
Europejskie tendencje rozwoju bankowości spółdzielczej
Fundusze Unii Europejskiej szansą umocnienia pozycji banku na rynku (warsztaty)
Bankowe produkty wspomagające proces absorpcji pomocy unijnej (kredyty, leasing, fundusze poręczeniowe)
8. Kompetencje i umiejętności menedżerskie – zarządzanie sobą i własną pracą Specyfika pracy menedżera w placówce bankowej
Być menedżerem – liderem swojego zespołu
Budowanie poprawnych i pozytywnych relacji z innymi
Zarządzanie pracą własną
9. Kompetencje i umiejętności menedżerskie – zarządzanie pracą zespołu i podwładnych
Organizowanie pracy zespołu
Bieżący monitoring i analiza wykonania zadań jako wyznaczniki podnoszenia efektywności
Sztuka motywacji – jak w pełni „wykorzystać” potencjał pracowników
Menedżer wobec sytuacji trudnych
10. Nowoczesny marketing i negocjacje biznesowe
Istota marketingowego zarządzania bankiem
Konkurencja na rynku bankowym – oferty konkurencyjne na rynku finansowym
Efektywna segmentacja klientów banku – identyfikacja potrzeb klientów
Badania marketingowe – rodzaje i źródła informacji marketingowej w banku
Strategiczne planowanie marketingowe w bankach – nowoczesne strategie marketingowe
Plan marketingowy w banku
Koncepcja marketingu mix
Rola pracowników banku w świadczeniu usług bankowych – sprzedaż osobista
Skuteczna promocja banku w warunkach konkurencji rynkowej
Budowa wizerunku banku na rynku – kampanie reklamowe, sponsoring
Negocjacje bankowe i zasady komunikacji z klientami banku (telefon, Internet, korespondencja)
Standardy jakości obsługi klienta
11. Public Relations w instytucjach finansowych
Kształtowanie kontaktów z mediami – zasady współpracy
Trening prezentacji wystąpienia (wystąpienia wewnątrz banku, seminarium, konferencja prasowa, wywiad)
Zachowanie w sytuacjach kryzysowych
12. Nowe kierunki działania banków
Aktualne trendy rozwojowe i nowe obszary działalności bankowej
Przystosowanie działalności bankowej do zmian zachodzących na rynku lokalnym
Konkurencja i rozpoznawanie konkurencji (banki komercyjne, fuzje banków, SKOK, instytucje parabankowe i in.)
Informatyka w banku spółdzielczym i bezpieczeństwo informatyczne, bankowość elektroniczna
Nowe produkty bankowe i finansowe oraz nowoczesne formy dystrybucji usług
648 co stanowiło 98,18%
Zastępca Koordynatora projektu – Maciej Wojtaszek
This is my second paragraph.
×