Projekt realizowany od 1 stycznia 2009 roku do 31 grudnia 2010 roku. Całkowity budżet projektu wyniósł 3 026 344,00 zł z czego 79,49% stanowiła otrzymana dotacja w kwocie 2 405 664,94 zł. Banki wniosły wkład własny wysokości 620 679,06 zł w formie mieszanej tzn. w postaci wynagrodzeń i pieniężnej.
Główny cel projektu to „Wzrost konkurencyjności Banków Spółdzielczych poprzez rozwój kompetencji 1028 pracowników BS w zakresie sprzedaży, obsługi klienta i zarządzania zasobami ludzkimi w okresie od I 2010 r. do XII 2011 r.”
Szkolenia
1. Strategiczne znaczenie sprzedaży
Strategia sprzedaży – zyski i straty w realizacji celów sprzedażowych
Cele strategiczne stawiane dla generowania wysokich wyników sprzedaży
Cele operacyjne i związane z realizacją strategii sprzedaży
Analiza studium przypadku z zakresu celów operacyjnych
i strategicznych – wnioski i dobre praktyki
Wzrost konkurencyjności – kształtowanie postawy pro aktywnej
w budowaniu wizerunku pracownika i banku
Zwiększenie odpowiedzialności za realizowane cele
Zwiększenie kontroli nad realizacją celów
Znaczenie rozwoju podległej placówki dla realizacji celów biznesowych
Wzbudzanie zaangażowania pracowników do realizacji celów
Zwiększenie jakości obsługi klienta dla zwiększania znaczenia banku na rynku
Zwiększenie świadomości podnoszenia efektywności pracowników
i zarządzanej placówki dla osiągnięcia założonych celów lub ich przekraczania
2. Architekt zmiany – jak wpłynąć na postawę sprzedażową podwładnego
Rola managera odpowiedzialnego za sprzedaż, a funkcje kierownicze
Planowanie działań rozwojowych na rzecz podniesienia efektywności sprzedaży
Rola kompetencji osobistych w procesie zarządzania podległym zespołem sprzedaży
Motywowanie pracowników sprzedaży nadrzędną funkcją managerską
Dwuczynnikowa teoria motywacji Fredericka Herzberga punktem wyjścia do opracowania projektu motywowania
Coaching na rzecz rozwoju postaw sprzedażowych
Indywidualny rozwój praktycznych umiejętności managera-coacha; prowadzenie sesji coachingowych w obszarze rozwoju sprzedaży i standardów obsługi klienta detalicznego w banku
Komunikowanie się z podwładnymi w sytuacjach wymagających wdrożenia zmiany w obszarze sprzedaży, planowania zadań sprzedażowych, delegowania uprawnień oraz oceny bieżącej
Wykorzystanie języka perswazji oraz mechanizmów wpływu w procesie komunikowania się z podwładnymi
Wytyczanie celów sprzedażowych, planowanie i raportowanie zadań, wdrożenie nowozatrudnionych pracowników do obowiązków
Wytyczanie celów sprzedażowych – rozwój praktycznych umiejętności
Wdrożenie nowozatrudnionych pracowników sprzedaży do obowiązków i zadań w podległej jednostce organizacyjnej
System oceny pracowniczej, a efektywność i jakość sprzedaży
Implementacja zintegrowanego systemu oceny pracowniczej z wykorzystaniem poznanych technik coachingowych i narzędzi oceny pracowniczej
3. Profesjonalny sprzedawca
Czynniki sukcesu w pracy profesjonalnego sprzedawcy
Ja w roli profesjonalnego sprzedawcy – jak zbudować profesjonalny wizerunek
Praca nad własną motywacją
Psychologiczne aspekty sprzedaży
Narzędzia budowania pozytywnej relacji
Planowanie rozwoju kompetencji sprzedażowych
Nim przystąpisz do rozmowy telefonicznej
Rozmowa telefoniczna – teoria na potrzeby praktyki
Trudni klienci
Symulacje telefoniczne
Klient w progu placówki – rozmowa bezpośrednia
Wstęp do rozmowy sprzedażowej
Przygotowanie i prezentacja oferty
Obiekcje klienta
Finalizowanie sprzedaży
Praktyczne wykorzystanie wiedzy i umiejętności – warsztaty sprzedażowe
z kamerą
Obsługa posprzedażna klienta.
Za zgodą PARP przeprowadzono dodatkowo warsztaty:
1. Motywowanie pracowników sprzedaży niezbędną funkcją menadżerską – praktyczne metody motywowania podwładnych na rzecz wsparcia pro aktywnych postaw sprzedażowych
Motywowanie pracowników sprzedaży nadrzędną funkcją managerską
Dwuczynnikowa teoria motywacji Fredericka Herzberga
Rozmowy kierownicze na przykładach uczestników
Podsumowanie szkolenia
2. System oceny pracowniczej, a efektywność i jakość sprzedaży
Kultura organizacji, a system oceny pracowniczej
Praktyczne wykorzystanie wybranych rozwiązań coachingowych w procesie oceny pracowniczej
Przygotowanie systemu okresowej oceny pracowniczej
Ocenianie pracowników – implementacja systemu oceny pracowniczej
3. Wykorzystanie języka perswazji oraz mechanizmów wywierania wpływu w procesie komunikowania z podwładnymi
Dopasowanie jako warunek wywierania wpływu na pracowników
Jak działają słowa? Techniki komunikacji perswazyjnej
Reguły wpływu społecznego
Psychomanipulacje w kontaktach zawodowych
Kłamstwo we współpracy z podwładnymi.
1074 co stanowi 103,27% założonego wskaźnika
Koordynator projektu – Maciej Wojtaszek
Koordynator merytoryczny – Magdalena Operacz
Kierownik projektu – Irena Pawełczak
Specjalista ds. projektu – Barbara Chełkowska
Specjalista ds. rozliczeń – Alicja Miętka
Specjalista ds. rekrutacji i promocji projektu – Dagmara Nikowska
This is my second paragraph.
×