Akademia profesjonalnej sprzedaży produktów bankowych

Opis projektu:

Projekt realizowany od 1 stycznia 2009 roku do 31 grudnia 2010 roku. Całkowity budżet projektu wyniósł 3 026 344,00 zł z czego 79,49% stanowiła otrzymana dotacja w kwocie 2 405 664,94 zł. Banki wniosły wkład własny wysokości 620 679,06 zł w formie mieszanej tzn. w postaci wynagrodzeń i pieniężnej.

Główny cel projektu to „Wzrost konkurencyjności Banków Spółdzielczych poprzez rozwój kompetencji 1028 pracowników BS w zakresie sprzedaży, obsługi klienta i zarządzania zasobami ludzkimi w okresie od I 2010 r. do XII 2011 r.”

Zrealizowane działania:

Szkolenia

1. Strategiczne znaczenie sprzedaży

  • Strategia sprzedaży – zyski i straty w realizacji celów sprzedażowych

  • Cele strategiczne stawiane dla generowania wysokich wyników sprzedaży

  • Cele operacyjne i związane z realizacją strategii sprzedaży

  • Analiza studium przypadku z zakresu celów operacyjnych
    i strategicznych – wnioski i dobre praktyki

  • Wzrost konkurencyjności – kształtowanie postawy pro aktywnej
    w budowaniu wizerunku pracownika i banku

  • Zwiększenie odpowiedzialności za realizowane cele

  • Zwiększenie kontroli nad realizacją celów

  • Znaczenie rozwoju podległej placówki dla realizacji celów biznesowych

  • Wzbudzanie zaangażowania pracowników do realizacji celów

  • Zwiększenie jakości obsługi klienta dla zwiększania znaczenia banku na rynku

  • Zwiększenie świadomości podnoszenia efektywności pracowników
    i zarządzanej placówki dla osiągnięcia założonych celów lub ich przekraczania

 

2. Architekt zmiany – jak wpłynąć na postawę sprzedażową podwładnego

  • Rola managera odpowiedzialnego za sprzedaż, a funkcje kierownicze

  • Planowanie działań rozwojowych na rzecz podniesienia efektywności sprzedaży

  • Rola kompetencji osobistych w procesie zarządzania podległym zespołem sprzedaży

  • Motywowanie pracowników sprzedaży nadrzędną funkcją managerską

  • Dwuczynnikowa teoria motywacji Fredericka Herzberga punktem wyjścia do opracowania projektu motywowania

  • Coaching na rzecz rozwoju postaw sprzedażowych

  • Indywidualny rozwój praktycznych umiejętności managera-coacha; prowadzenie sesji coachingowych w obszarze rozwoju sprzedaży i standardów obsługi klienta detalicznego w banku

  • Komunikowanie się z podwładnymi w sytuacjach wymagających wdrożenia zmiany w obszarze sprzedaży, planowania zadań sprzedażowych, delegowania uprawnień oraz oceny bieżącej

  • Wykorzystanie języka perswazji oraz mechanizmów wpływu w procesie komunikowania się z podwładnymi

  • Wytyczanie celów sprzedażowych, planowanie i raportowanie zadań, wdrożenie nowozatrudnionych pracowników do obowiązków

  • Wytyczanie celów sprzedażowych – rozwój praktycznych umiejętności

  • Wdrożenie nowozatrudnionych pracowników sprzedaży do obowiązków i zadań w podległej jednostce organizacyjnej

  • System oceny pracowniczej, a efektywność i jakość sprzedaży

  • Implementacja zintegrowanego systemu oceny pracowniczej z wykorzystaniem poznanych technik coachingowych i narzędzi oceny pracowniczej

3. Profesjonalny sprzedawca

  • Czynniki sukcesu w pracy profesjonalnego sprzedawcy

  • Ja w roli profesjonalnego sprzedawcy – jak zbudować profesjonalny wizerunek

  • Praca nad własną motywacją

  • Psychologiczne aspekty sprzedaży

  • Narzędzia budowania pozytywnej relacji

  • Planowanie rozwoju kompetencji sprzedażowych

  • Nim przystąpisz do rozmowy telefonicznej

  • Rozmowa telefoniczna – teoria na potrzeby praktyki

  • Trudni klienci

  • Symulacje telefoniczne

  • Klient w progu placówki – rozmowa bezpośrednia

  • Wstęp do rozmowy sprzedażowej

  • Przygotowanie i prezentacja oferty

  • Obiekcje klienta

  • Finalizowanie sprzedaży

  • Praktyczne wykorzystanie wiedzy i umiejętności – warsztaty sprzedażowe
    z kamerą

  • Obsługa posprzedażna klienta.

 

Za zgodą PARP przeprowadzono dodatkowo warsztaty:

1. Motywowanie pracowników sprzedaży niezbędną funkcją menadżerską – praktyczne metody motywowania podwładnych na rzecz wsparcia pro aktywnych postaw sprzedażowych

  • Motywowanie pracowników sprzedaży nadrzędną funkcją managerską

  • Dwuczynnikowa teoria motywacji Fredericka Herzberga

  • Rozmowy kierownicze na przykładach uczestników

  • Podsumowanie szkolenia

2. System oceny pracowniczej, a efektywność i jakość sprzedaży

  • Kultura organizacji, a system oceny pracowniczej

  • Praktyczne wykorzystanie wybranych rozwiązań coachingowych w procesie oceny pracowniczej

  • Przygotowanie systemu okresowej oceny pracowniczej

  • Ocenianie pracowników – implementacja systemu oceny pracowniczej


 

3. Wykorzystanie języka perswazji oraz mechanizmów wywierania wpływu w procesie komunikowania z podwładnymi

 

 

  • Dopasowanie jako warunek wywierania wpływu na pracowników

  • Jak działają słowa? Techniki komunikacji perswazyjnej

  • Reguły wpływu społecznego

  • Psychomanipulacje w kontaktach zawodowych

  • Kłamstwo we współpracy z podwładnymi.

  •  

Liczba przeszkolonych osób:

1074 co stanowi 103,27% założonego wskaźnika

Zespół projektowy BODiE:

Koordynator projektu – Maciej Wojtaszek  
Koordynator merytoryczny – Magdalena Operacz 
Kierownik projektu – Irena Pawełczak 
Specjalista ds. projektu – Barbara Chełkowska 
Specjalista ds. rozliczeń – Alicja Miętka 
Specjalista ds. rekrutacji i promocji projektu – Dagmara Nikowska 

  • Data rozpoczęcia: 01.01.2010
  • Data zakończenia: 31.12.2011
  • Wartość projektu: 3.026.344,00 PLN PLN
  • Wartość dofinansowania: 2.405.664,94 PLN PLN
  • Numer umowy: UDA-POKL.02.01.01-00-A72/09
  • Instytucja dofinansująca: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
This is the header within my first dialog

This is my first paragraph.

Click Here ×
This is the header within my second dialog

This is my second paragraph.

×