Akademia compliance cz. 3

Szkolenie - rozwojowe

Adresaci:

1. Członkowie Zarządu
2. Pracownicy stanowisk ds. zgodności (compliance)
3. Pracownicy stanowisk kontroli wewnętrznej

Wymagania:

1.  Ogólna znajomość przepisów w zakresie compliance i kontroli wewnętrznej w banku, w tym: przepisów Prawa bankowego w zakresie systemu kontroli, Rozporządzeń UE, Wytycznych Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego, Uchwał KNF, Rekomendacji KNF, Metodyki BION
2.  Ogólna znajomość praktyki działania banku spółdzielczego

Cel:

1. Przypomnieć zakres wymagań i przepisów wpływających na zadania komórki
ds. zgodności (ryzyka braku zgodności, compliance) w Banku.
2. Rozpoznać nowe wymagania nadzorcze w zakresie compliance i na tej podstawie ocenić potrzebę dokonania zmian w organizacji oraz regulacjach wewnętrznych.
3. Umieć rozpoznać i ocenić nowe obszary ryzyka Banku, wynikające ze zmian przepisów w 2020 r i wykorzystać to w planowaniu działania.

Korzyści:

1. Uzyskanie wiedzy przydatnej na zajmowanym stanowisku
2. Uzyskanie przykładowych regulacji, raportów, dokumentów dotyczących compliance
Na zakończenie szkolenia otrzymujecie Państwo:
1. Przegląd zasad/polityki zgodności na 2024, regulamin komórki zgodności, instrukcje
2. Wypełnioną przykładową Mapę Ryzyka Zgodności na 31.12.2023
3. Przykładowy raport o poziomie ryzyka braku zgodności na 31.12.2023
4. Przykładowe roczne sprawozdanie komórki ds. zgodności z wykonania planu compliance
5. Przykładową roczną ocenę efektywności zarządzania ryzykiem braku zgodności
6. Omawiane w czasie szkolenia check listy ( z wszystkich modułów )
7. Przykładowe raporty z testów/kontroli compliance dokonywanej przez komórkę ds. zgodności

Metodyka:

Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2 x 90 min.

Program:

Część trzecia
Sesja 1.  Mechanizmy kontrolne i kontrola wewnętrzna w zakresie polityki wynagrodzeń i polityki informacyjnej

1. Ryzyko niezgodności w zakresie przepisów dotyczących:
1) Polityki wynagrodzeń
2) Polityki informacyjnej (III filar)
3) Przekazywania informacji na zapytania członków banku lub klientów
4) Ujawniania lub przekazywania informacji wymaganych przepisami Prawa bankowego
5) Szkolenia
2. Identyfikacja mechanizmów kontrolnych w zakresie zapobiegania ryzyku niezgodności
1) Polityka wynagrodzeń, Regulamin wynagradzania
2) Polityka/zasady polityki informacyjnej
3) Polityka/zasady w zakresie Zasad Ładu Korporacyjnego
3. Ocena skuteczności stosowania mechanizmów kontrolnych – testy i weryfikacja
4. Metodyka testów komórki ds. zgodności i pytania kontrolne (check lista)
Sesja 2.  Mechanizmy kontrolne i kontrola wewnętrzna w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu
1. Ryzyko niezgodności w zakresie realizacji przepisów dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu:
1) Strategia/Polityka w zakresie ryzyka AML wg wytycznych EBA
2) Wyznaczenie osób odpowiedzialnych – Ustawa AML, Wytyczne EBA
3) Rozpoznawanie i ocena ryzyka prania brudnych pieniędzy
4) Procedura wewnętrzna
5) Wadliwa realizacja środków bezpieczeństwa finansowego
a) Identyfikacja klienta i poznaj swojego klienta
b) Beneficjenci rzeczywiści
c) Postępowanie z PEP
d) Bieżące monitorowanie stosunków gospodarczych
6) Rejestracja transakcji
7) Przechowywanie dokumentów i informacji
8) Zgłaszanie przez pracowników rzeczywistych lub potencjalnych naruszeń przepisów
2. Identyfikacja mechanizmów kontrolnych w zakresie zapobiegania ryzyku niezgodności
1) Zasady/Procedura w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu
2) Mechanizmy w systemach informatycznych
3) Dokumentacja klienta i analizy
4) Szkolenia
3. Metodyka testów komórki ds. zgodności i pytania kontrolne (check lista)

  • Miejsce szkolenia:
  • Data rozpoczęcia: 03.06.2024 09:00
  • Data zakończenia: 03.06.2024
  • Cena podstawowa:
  • Cena: 299.00 zł/os.
  • Warunki uczestnictwa
  • Formularz zgłoszeniowy

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Dane dotyczące sesji

Temat sesji: Akademia compliance cz. 3

Data: 03.06.2024

Dane zamawiającego

Nocleg

Obiad

Osoba kontaktowa
Dane uczestników szkolenia
Nocleg

Obiad

Nadesłane zgłoszenia traktujemy, jako dowód zawarcia umowy, co w konsekwencji będzie nas uprawniało do wystawienia faktury. Przekazane dane osobowe przetwarzane będą przez administratora danych osobowych – Bankowy Ośrodek Doradztwa i Edukacji Sp. z o.o., w celu realizacji umowy. Więcej informacji na temat przetwarzania danych znajduje się w Polityce Prywatności.

* pola wymagane
powrót do listy szkoleń
This is the header within my first dialog

This is my first paragraph.

Click Here ×
This is the header within my second dialog

This is my second paragraph.

×