Akademia compliance cz. 1

Szkolenie - rozwojowe

Adresaci:

1. Członkowie Zarządu
2. Pracownicy stanowisk ds. zgodności (compliance)
3. Pracownicy stanowisk kontroli wewnętrznej

Wymagania:

1.  Ogólna znajomość przepisów w zakresie compliance i kontroli wewnętrznej w banku, w tym: przepisów Prawa bankowego w zakresie systemu kontroli, Rozporządzeń UE, Wytycznych Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego, Uchwał KNF, Rekomendacji KNF, Metodyki BION
2.  Ogólna znajomość praktyki działania banku spółdzielczego

Cel:

1. Przypomnieć zakres wymagań i przepisów wpływających na zadania komórki
ds. zgodności (ryzyka braku zgodności, compliance) w Banku.
2. Rozpoznać nowe wymagania nadzorcze w zakresie compliance i na tej podstawie ocenić potrzebę dokonania zmian w organizacji oraz regulacjach wewnętrznych.
3. Umieć rozpoznać i ocenić nowe obszary ryzyka Banku, wynikające ze zmian przepisów w 2020 r i wykorzystać to w planowaniu działania.

Korzyści:

1. Uzyskanie wiedzy przydatnej na zajmowanym stanowisku
2. Uzyskanie przykładowych regulacji, raportów, dokumentów dotyczących compliance
Na zakończenie szkolenia otrzymujecie Państwo:
1. Przegląd zasad/polityki zgodności na 2024, regulamin komórki zgodności, instrukcje
2. Wypełnioną przykładową Mapę Ryzyka Zgodności na 31.12.2023
3. Przykładowy raport o poziomie ryzyka braku zgodności na 31.12.2023
4. Przykładowe roczne sprawozdanie komórki ds. zgodności z wykonania planu compliance
5. Przykładową roczną ocenę efektywności zarządzania ryzykiem braku zgodności
6. Omawiane w czasie szkolenia check listy ( z wszystkich modułów )
7. Przykładowe raporty z testów/kontroli compliance dokonywanej przez komórkę ds. zgodności

Metodyka:

Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2 x 90 min.

Program:

Część pierwsza

Sesja 1. Polityka zgodności banku, regulamin komórki ds. zgodności, pomiar ryzyka braku zgodności

1) Ustalenie zakresu objętego zapewnianiem zgodności (Compliance) w Banku – identyfikacja przepisów prawnych, procedur wewnętrznych, standardów postępowania
2) Zakres przepisów o podstawowym charakterze, pełen zakres zarządzania ryzykiem
3) Zapewnianie zgodności wg Rozp. MFFiPR i Rekomendacji H KNF
4) Polityka zgodności wg przepisów prawa
5) Hybrydowy model zarządzania ryzykiem braku zgodności wg publikacji KNF
6) Zadania linii obrony w zakresie zarządzania ryzykiem braku zgodności
7) Rola i zadania komórki ds. zgodności wg przepisów Rozp. MFFiPR i Rekomendacji H KNF
a) Zadania w zakresie zarządzania ryzykiem braku zgdoności
b) Zadania w ramach funkcji kontroli
8) Regulamin komórki ds. zgodności – Rozp. MFFiPR i Rekomendacja H KNF
9) Mechanizmy zapewniania niezależności komórki ds. zgodności
10) Plan działania komórki ds. zgodności (plan compliance)

Sesja 2.  Metodyki pomiaru i raportowanie ryzyka braku zgodności

1) Ryzyko braku zgodności
2) Ryzyko prawne, ryzyko prowadzenia działalności, a ryzyko braku zgodności – różnice, podobieństwa
3) Zmiana definicji ryzyka prawnego – CRR3
4) Proces zarządzania ryzykiem braku zgodności
5) Czynniki i skala oceny ryzyka braku zgodności
6) Metodyki identyfikacji i pomiaru ryzyka
a) Mapa ryzyka braku zgodności
b) Wskaźniki ryzyka
c) Analiza luki regulacyjnej
7) Rejestr niezgodności
8) Metodyka budowy mapy ryzyka braku zgodności na przykładzie – od procesów, przez przepisy i standardy, ryzyko niezgodności, do oceny poziomu i profilu ryzyka
9) Poziom ryzyka braku zgodności, a właściwy dobór mechanizmów kontroli ryzyka braku zgodności
10) Raportowanie poziomu i profilu ryzyka braku zgodności

  • Miejsce szkolenia:
  • Data rozpoczęcia: 06.05.2024 09:00
  • Data zakończenia: 06.05.2024
  • Cena podstawowa:
  • Cena: 299.00 zł/os.
  • Warunki uczestnictwa
  • Formularz zgłoszeniowy

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Dane dotyczące sesji

Temat sesji: Akademia compliance cz. 1

Data: 06.05.2024

Dane zamawiającego

Nocleg

Obiad

Osoba kontaktowa
Dane uczestników szkolenia
Nocleg

Obiad

Nadesłane zgłoszenia traktujemy, jako dowód zawarcia umowy, co w konsekwencji będzie nas uprawniało do wystawienia faktury. Przekazane dane osobowe przetwarzane będą przez administratora danych osobowych – Bankowy Ośrodek Doradztwa i Edukacji Sp. z o.o., w celu realizacji umowy. Więcej informacji na temat przetwarzania danych znajduje się w Polityce Prywatności.

* pola wymagane
powrót do listy szkoleń
This is the header within my first dialog

This is my first paragraph.

Click Here ×
This is the header within my second dialog

This is my second paragraph.

×