SGB HR – nowoczesne banki spółdzielcze

Opis projektu:

Głównym celem projektu prowadzonego w okresie od września 2013 r. do czerwca 2015 r. jest podniesienie kwalifikacji w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi HR oraz efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem u 170 pracowników/czek 20 banków spółdzielczych.

Projekt ma charakter projektu zamkniętego co oznacza, że bierze w nim udział określona liczba banków spółdzielczych, które zostały wymienione z nazwy we wniosku o dofinansowanie projektu. Banki te są powiązane umową o współpracy na rzecz działań w obszarze edukacji i ZZL zaplanowanych w Strategii Zrzeszenia SGB.

Zrealizowane działania:

W ramach projektu oferowane są pracownikom banków spółdzielczych następujące formy wsparcia:

1. Szkolenia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi skierowane do dwóch grup odbiorców: kadry zarządzającej banków spółdzielczych oraz osób obsługujących procesy ZZL.

Pracownicy należący do obu grup docelowych uczestniczyć będą w następujących szkoleniach:

Szkolenie „Umiejętności interpersonalne” – 2 dni
Szkolenie „Analiza pracy” – 2 x 2 dni
Szkolenie „Rekrutacja i wybór” – 2 dni
Szkolenie „Adaptacja nowego pracownika” – 1 dzień (kadra zarządzająca), 2 dni (obsługa procesów ZZL)
Szkolenie „Ocena okresowa” – 2 dni (kadra zarządzająca), 2 x 2 dni (obsługa procesów ZZL)
Szkolenie „Wartościowanie stanowisk pracy” – 1 dzień (kadra zarządzająca), 2 dni (obsługa procesów ZZL).

Dodatkowo kadra zarządzająca banków spółdzielczych uczestniczyć będzie
w szkoleniach:

Szkolenie „Motywowanie pracowników” – 2 dni
Szkolenie „Skuteczny Przywódca” – 2 dni
Szkolenie „Zarządzanie środowiskowe” – 2 dni.

Osoby obsługujące procesy ZZL otrzymają dodatkowo wsparcie szkoleniowe w takich tematach, jak:

„Ścieżka rozwoju pracownika” – 1 dzień
„Analiza danych i wnioskowanie” – 2 dni
„Zarządzanie szkoleniami w firmie” – 2 dni
„Prezentacja” – 2 dni.

Łącznie kadra zarządzająca banków spółdzielczych otrzyma 142 godziny szkoleń, natomiast osoby obsługujące procesy ZZL 184 godziny.

Szkolenia realizowane są w Poznaniu, Bydgoszczy i Lututowie.

 

2. Studia podyplomowe „Efektywny Przywódca Banku Spółdzielczego” dla kadry zarządzającej banków spółdzielczych. Studia realizowane są przez Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu w formie zjazdów piątkowo-sobotnich.

3. Doradztwo dla każdego uczestniczącego w projekcie banku spółdzielczego. Celem doradztwa będzie pomoc w zakresie opracowania lub uaktualnienia strategii ZZL, jak również przygotowanie do wdrożenia wypracowanych narzędzi HR w przedsiębiorstwie.

Finansowanie projektu:

Całość projektu jest objęta regułami pomocy publicznej.
Szkolenia i studia oraz koszty związane z ich organizacją są dofinansowane dla banku zgodnie z intensywnością pomocy publicznej tzn. 80% dla małego przedsiębiorstwa oraz 70% dla średniego przedsiębiorstwa. W pozostałej części banki muszą wnieść wkład prywatny w formie mieszanej – z tytułu wynagrodzeń uczestników za faktyczny czas uczestnictwa w szkoleniach oraz w formie pieniężnej.
Doradztwo jest finansowane w 100% w ramach pomocy de minimis. Do otrzymania pomocy de minimis są uprawnione podmioty, które nie przekroczyły kwoty 200 000 euro  pomocy otrzymanej w roku ubiegania się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych.

Zespół projektowy BODiE:

Paulina Rybka – Kierownik projektu

Agata Kaczanowicz-Grześkowiak – Specjalista ds. projektu

Barbara Chełkowska – Specjalista ds. rozliczeń
 

  • Data rozpoczęcia: 01.09.2013
  • Data zakończenia: 30.06.2015
  • Wartość projektu: PLN
  • Wartość dofinansowania: 1.962.152,40 PLN PLN
  • Numer umowy: UDA-POKL.02.01.01-00-309/12
  • Instytucja dofinansująca: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
This is the header within my first dialog

This is my first paragraph.

Click Here ×
This is the header within my second dialog

This is my second paragraph.

×