Bank Spółdzielczy. Świat bankowości spółdzielczej 4/606, X-XII 2022

Bank Spółdzielczy. Świat bankowości spółdzielczej 4/606, X-XII 2022

  • Numer wydania: 4/606, X-XII 2022
  • Rok wydania: 2022
  • Stron: 58
  • Wydanie: e-book
  • ISBN: ISSN 2719-4515
  • Cena: 00,00 PLN
Opis:

Z NADZIEJĄ W NOWY ROK

„Przeszedł rok, minął rok – byle jaki…” chciałoby się zanucić za Sławą Przybylską, która dawno temu śpiewała tę refleksyjną piosenkę Bułata Okudżawy w tłumaczeniu Agnieszki Osieckiej. To był rok trudny, nieprzewidywalny, z  wydarzeniami, które większość z nas zna tylko z opowiadań i książek. Mam na myśli wojnę za naszą wschodnią granicą. Inflacja bije rekordy, jest najwyższa od ponad dwóch dekad. Urodzeni po 1989 roku w ogóle nie pamiętają czasów, gdy wszystko drożało niemal z dnia na dzień.
Z natury jestem optymistą i głęboko wierzę, że kolejny rok będzie lepszy i napełni nas wszystkich nadzieją, której wszyscy oczekujemy. Takie jest też najnowsze wydanie naszego magazynu: niesie ze sobą pozytywne przesłanie. Polecam rozmowę z Przemysławem Pilarskim, przewodniczącym Rady Zrzeszenia SGB:
Wyzwaniem dla Rady będzie dalsze budowanie świadomości potrzeby działania i myślenia zrzeszeniowego. To oczywiste, iż każdy z prezesów banków spółdzielczych odpowiada za bilans i biznes banku, którym zarządza, ale musimy zauważać wartość, jaką jest działanie w grupie i umiejętnie to wykorzystać. Tu postrzegam ogromną rolę Rady Zrzeszenia – mówi przewodniczący. Brzmi interesująco? A to tylko niewielki fragment wywiadu.
W mijającym roku rozpoczęliśmy pierwszą odsłonę kampanii wizerunkowej: „Taka różnica”. Podkreślamy w niej, czym różnią się banki spółdzielcze SGB od innych banków. Historie, które prezentujemy inspirowane są życiem. Spoty w humorystyczny i pogodny sposób opowiadają o tym, co oznacza idea spółdzielczości, współdziałania i dbania o siebie nawzajem. Przygotowywaliśmy tę kampanię razem z bankami spółdzielczymi. Projekt będzie prowadzony do 2024 roku. W nadchodzącym 2023 pokażemy kolejne odsłony kampanii z hasłem przewodnim: „Dobrze dbać o siebie nawzajem”. Polecam tekst „Kampania wizerunkowa: szanse i wyzwania” napisany przez Urszulę Bukowską, Ewelinę Ignaczak i Hannę Kniołek. Wzajemność, lokalność, wsparcie, to główne wartości, na których opiera się zasadniczy przekaz naszej kampanii.
Ale wróćmy na moment do mijającego 2022. Był to kolejny rok mijający pod znakiem integracji banków spółdzielczych. Polecam artykuł Karoliny Jankowiak i Stanisława Kolasińskiego pod tytułem „Najważniejsze są: wzajemność, partnerstwo i spółdzielczy dialog”.
Uzupełnieniem tekstu jest wywiad z Justyną Ossowską, członkiem Zarządu ds. Handlowych w Banku Spółdzielczym w Skórczu, która dzieli się z Czytelnikami opinią na temat fuzji dwóch banków. Proces łączenia oznacza w efekcie wiele korzyści, ale warto przeprowadzać go w najbardziej odpowiednim momencie: Uważam, że decyzję o połączeniu należy podjąć w momencie, kiedy jeszcze nie stoimy pod ścianą. Nie należy w żadnym wypadku czekać do chwili, aż z naszym bankiem zacznie się dziać coś złego. Lepiej, gdy sytuacja banku jest jeszcze w miarę dobra i stabilna, ale już zaczyna być widać, że perspektywy na rozwój w  najbliższym czasie mogą nie wyglądać różowo – mówi Justyna Ossowska. We wrześniu 2021 r. zakończył się proces łączeniowy Banku Spółdzielczego w Skórczu z Bankiem Spółdzielczym w Lubichowie.
„Być kobietą, być kobietą…”, któż nie zna tej znakomitej, acz przewrotnej piosenki Alicji Majewskiej? Kobiety także mają sporo do powiedzenia w  bankowości spółdzielczej. Na potwierdzenie tego odsyłam do artykułu Hanny Kniołek pt. „O wzajemności w spółdzielczości na Być kobietą on tour”.
Wart polecenia jest także artykuł Roberta Azembskiego pt. „Świętując na różne sposoby jubileusze banków”. Różne banki obchodzą swe jubileusze na rozmaite sposoby.
To nasze dziedzictwo. Nasza chluba i zarazem zobowiązanie do działania zgodnego z duchem naszych poprzedników. Dlatego stale rozszerzamy nasz zakres usług nieustannie podnosząc kwalifikacje zespołu, dlatego – również dzięki zaangażowaniu w Spółdzielczą Grupę Bankową – oferujemy naszym klientom produkty i rozwiązania na poziomie nie ustępującym w żadnej mierze nawet największym bankom komercyjnym. Tym, co nas od nich odróżnia, to nasza historia i autentyczne zakorzenienie w miejsce i społeczność, w których żyjemy i pracujemy – powiedziała nam Beata Wierzbicka-Skroś, prezes Banku Spółdzielczego w Inowrocławiu.
Kto z szanownych Czytelników przypomina sobie, skąd wzięło się pojęcie „prać brudne pieniądze”? Otóż, amerykańscy gangsterzy w  czasach prohibicji otwierali pralnie. Tak naprawdę nic się w nich nie działo. Wykazywali oni jednak spore obroty finansowe. W  ten sposób wprowadzali do legalnego obrotu pieniądze uzyskane ze sprzedaży alkoholu. Stąd pojawiło się pojęcie prania brudnych pieniędzy. Więcej informacji na temat tego niecnego procederu, który i w naszych czasach ma się całkiem dobrze, podaje Andrzej Borowiak, rzecznik prasowy Komendanta Wojewódzkiego Policji w Poznaniu, w artykule pt. „Pranie brudnych pieniędzy”.
Kończy się rok 2022. W  nowym 2023 roku życzę Państwu realizacji planów, dobrego samopoczucia, spokoju i  przede wszystkim zdrowia. Życzę niskiej inflacji, spadku cen ogrzewania, tańszego prądu i żywności. Dbajmy o siebie nawzajem!  

Roman Szewczyk
Redaktor Naczelny

Informacje dodatkowe:

Magazyn bezpłatny, publikowany tylko w formacie PDF.

Dystrybucja plików jest realizowana poprzez:

Intranet SGB
Stronę główną SGB-Banku:

www.sgb.pl/grupa-sgb/magazyn-bank-spoldzielczy/

Stronę główną BODiE:

www.bodie.pl/szkolenia/bodie-extra/wydawnictwo/ksiazki
www.bodie.pl/do-pobrania

*
BANK SPÓŁDZIELCZY
Adres Redakcji:
ul. Szarych Szeregów 23a, 60-462 Poznań | M.: +48 608 339 937 | E.: wydawnictwo@bodie.pl
Reklama: M.: +48 608 339 937 | E.: wydawnictwo@bodie.pl
Wydawca:
Bankowy Ośrodek Doradztwa i Edukacji Sp. z o.o. | ul. Szarych Szeregów 23a, 60-462 Poznań |
M.: +48 608 339 937 | E.: wydawnictwo@bodie.pl
Na zlecenie SGB-Banku SA.

Redakcja nie zwraca materiałów nie zamówionych. Zastrzega sobie prawo do redakcyjnego opracowania tekstów, skracania oraz zmiany tytułów. Rozpowszechnianie materiałów redakcyjnych w formie papierowej i elektronicznej bez zgody Wydawcy zabronione.

powrót do listy produktów
This is the header within my first dialog

This is my first paragraph.

Click Here ×
This is the header within my second dialog

This is my second paragraph.

×