Bank Spółdzielczy. Świat bankowości spółdzielczej 3/589, VII-IX/2018

Bank Spółdzielczy. Świat bankowości spółdzielczej 3/589, VII-IX/2018

  • Numer wydania: 3/589, VII-IX/2018
  • Rok wydania: 2018
  • Stron: 104
  • Format: A4
  • Oprawa:miękka
  • ISBN: ISSN 0208-7553
  • Cena: 25,99 PLN PLN
Opis:

Szanowni Państwo, co powinniśmy wiedzieć o rozwiązaniach blockchainowych, o sposobach na bezpieczne transakcje i zagrożeniach, które niosą nowe technologie? Jak konstruować umowy, by były zrozumiałe dla klientów? Jak używać mediów społecznościowych? Czym jest fake news? Po raz kolejny oddaję w Państwa ręce kwartalnik „Bank Spółdzielczy”. Ten numer stanowi kontynuację ważnych tematów poruszonych w poprzednim magazynie, a w szczególności nowych wyzwań technologicznych, z którymi mierzą się dziś Banki Spółdzielcze. Stoimy w obliczu problemów trwałego nośnika, kryptowalut, rozwiązań chmurowych, bezpieczeństwa danych… Polecam zatem rozmowę z prof. Małgorzatą Zaleską, dyrektorem Instytutu Bankowości SGH w Warszawie na temat technologii blockchain. Zdaniem specjalistki, będzie ona miała znaczący wpływ na rozwój bankowości komercyjnej i spółdzielczej. Aby nie ograniczać się do polskiego podwórka, warto zwrócić uwagę na artykuł pt. „Ewolucja banków spółdzielczych w Finlandii” autorstwa dr. hab. Eugeniusza Gostomskiego z Uniwersytetu Gdańskiego: „Finlandia na tle innych krajów europejskich cechuje się bardzo wysokim udziałem banków spółdzielczych w systemie bankowym kraju – przypada na nie ponad 40% wszystkich depozytów i kredytów od podmiotów niefinansowych”. Zobaczmy więc – jak radzą sobie na wolnym rynku skandynawskie banki spółdzielcze i które z rozwiązań warto przyjąć w Polsce. Jednym z nich może być uproszczenie języka komunikacji z klientami, którzy narzekają na trudności ze zrozumieniem sformułowań zawartych w umowach kredytowych. To chyba powszechny grzech polskiej bankowości… Krytyczne spojrzenie na język umów z klientami prezentuje dr hab. Jarosław Liberek z UAM w swoim artykule pt. „Kłopoty z zasadą prostej komunikacji”. Liberek zaczyna od przewrotnego pytania: „Czy można pogodzić ludzi zmierzających w odmiennych kierunkach?" W tym samym wątku interesująca rozmowa na podobny temat z wybitnym językoznawcą, prof. Jerzym Bralczykiem. Tak jak w poprzednim numerze, znajdą Państwo na naszych łamach teksty dotyczące spraw najważniejszych dla sektora bankowości spółdzielczej. Chcemy nie tylko integrować środowisko i być wspólnym głosem bankowej spółdzielczości. Naszym celem jest także prezentacja najciekawszych inicjatyw i trendów w rozwoju Banków Spółdzielczych. Jedną z nich są seminaria przeznaczone dla prezesów Banków Spółdzielczych, którzy od niedawna pełnią swoje obowiązki. Menadżerowie otrzymują niezbędną wiedzę przydatną do zarządzania bankami. Nie bez przyczyny jednym z wiodących tematów magazynu stała się rozmowa z młodą kadrą zarządzającą Bankiem Spółdzielczym Pojezierza Międzychodzko-Sierakowskiego w Sierakowie. „Jesteśmy jednym zespołem” – mówią o sobie i warto ten wywiad zapamiętać – będziemy śledzili ich losy! W czasach ciągle rosnącej siły mediów społecznościowych, każdy z nas może stać się ofiarą pomówień, kłamstw i fake newsów w Internecie. Często hejt uderza nie tylko w poszczególne osoby, ale też w konkretne marki, firmy lub produkty. Gdy już do niego dojdzie, działania trzeba podejmować szybko – dlatego tak ważne jest wcześniejsze przygotowanie struktur bankowych do sytuacji kryzysowych. O fake newsach, i nie tylko, pisze w swoim artykule „Siła dezinformacji” Sebastian Bykowski – dyrektor generalny PRESSSERVICE Monitoring Mediów: „Z celowym rozpowszechnianiem fałszywych informacji mamy do czynienia w różnych dziedzinach życia, coraz częściej w nauce, biznesie, a przede wszystkim w polityce”. W tym numerze znajdą też Państwo eksperckie materiały poświęcone specyfice komunikacji banków w mediach społecznościowych. Polecając Państwu najnowsze wydanie „Banku Spółdzielczego” niezmiennie liczę na otwarty dialog, twórczą wymianę poglądów i mam nadzieję, że „Bank Spółdzielczy” stał się już w wielu Państwa biurach i domach przyjemną i wartościową lekturą obowiązkową. Tuż przed oddaniem numeru do druku Rada Nadzorcza SGB-Banku SA powołała na stanowisko prezesa zarządu SGB-Banku SA Pana Mirosława Skibę. Notkę biograficzną prezesa znajdziecie Państwo na stronie 4. Liczę, że w następnym numerze „BS” będę mógł zaprosić Państwa do lektury wywiadu z nowo wybranym prezesem.

Roman Szewczyk
redaktor naczelny

Informacje dodatkowe:

Cena PDF-a to 20,00 zł netto.

Odbiór poczty przez Pocztę polską w BODiE jest w środy o godz. 13.00.
Jeden egzemplarz nadajemy jako gab. L. Koszt to 7 zł netto.

Większe realizacje: nadawane są firmami kurierskimi takimi jak Inpost czy DHL.

*
BANK SPÓŁDZIELCZY
Adres Redakcji: ul. Mielżyńskiego 20, 61-725 Poznań, M.: +48 505 459 471,
E.: redakcjabs@bodie.pl
Reklama: M.: +48 505 459 471,
E.: reklama@bodie.pl
Wydawca:
Bankowy Ośrodek Doradztwa i Edukacji Sp. z o.o.
ul. Mielżyńskiego 20, 61-725 Poznań, M.: +48 505 459 471, F.: 61 42 37 107, E.: wydawnictwo@bodie.pl
Na zlecenie SGB-Banku SA

Redakcja nie zwraca materiałów nie zamówionych. Zastrzega sobie prawo do redakcyjnego opracowania tekstów, skracania oraz zmiany tytułów. Rozpowszechnianie materiałów redakcyjnych w formie papierowej i elektronicznej bez zgody Wydawcy zabronione.

powrót do listy produktów
This is the header within my first dialog

This is my first paragraph.

Click Here ×
This is the header within my second dialog

This is my second paragraph.

×