Bank Spółdzielczy. Świat bankowości spółdzielczej 1/591, styczeń-marzec 2019

Bank Spółdzielczy. Świat bankowości spółdzielczej 1/591, styczeń-marzec 2019

  • Numer wydania: 1/591, I-III/2019
  • Rok wydania: 2019
  • Stron: 85
  • Format: A4
  • Wydanie: e-book
  • ISBN: ISSN 0208-7553
  • Cena: 00,00 PLN
Opis:

Jakie będą skutki unijnej dyrektywy PSD 2 dla bankowości spółdzielczej? Jakie są nadzieje klientów i obawy  bankowców? To wiodący temat bieżącego wydania naszego magazynu. Wydania dla nas przełomowego, ponieważ po raz pierwszy w historii prezentujemy je w wersji PDF, a nie drukowanej na papierze! Mam nadzieję, że ta forma zyska Państwa aprobatę. I jestem przekonany, że służyć będzie przede wszystkim zwiększeniu interaktywności. Magazynem „Bank Spółdzielczy” będzie można się dzielić niczym dobrymi wiadomościami. Zachęcam Państwa do podawania go dalej. A jest co podawać. Redaktor Janusz Orłowski zainteresował się ofertą banków spółdzielczych w świetle zbliżającej się daty 14 września 2019 r., kiedy to zaczną obowiązywać przepisy PSD 2. Na ten właśnie temat rozmawia z Robertem Tórzem, szefem bankowości mobilnej w SGB-Banku SA. W świecie PSD 2 – co może zaoferować swoim klientom bankowość spółdzielcza? Czy i jak jesteśmy przygotowani, aby sprostać wymaganiom dyrektywy, szczególnie w kontekście bezpieczeństwa informacyjnego? To zresztą jeden z głównych wątków wdrożenia PSD2: silne uwierzytelnianie oraz wspólne i bezpieczne dla konsumentów otwarte standardy komunikacji. Piszą o tym Wojciech Kapica i Adrian Rycerski, eksperci z kancelarii prawnej SSM Legal, jednej z największych w Polsce. W przekornej kontrze wobec skutków wdrożenia postanowień unijnej dyrektywy postawił się Jacek Prześluga, autor felietonu „To rewolucja. Tutaj jeńców się nie bierze”. Swój tekst napisał z perspektywy klienta, zastanawiając się nad pozytywnymi i negatywnymi skutkami nadchodzących zmian: „To może być rewolucja na rynku finansowym, jakiej do tej pory nie znaliśmy. Przeskok z płatności kartą na płatność smartfonem to pikuś przy możliwościach, które daje PSD 2. Czy obudzimy się w nowej rzeczywistości? O, tak, podmioty trzecie totalnie zmienią reguły gry! Bank przestanie być jedynym gwarantem bezpieczeństwa naszych operacji finansowych, a liczba operatorów i ofert zwiększy się po wielokroć.” A czego klienci poszukują dziś w bankach? Na powyższe pytanie odpowiada badanie, które przeprowadziła agencja SW Research na zlecenie On Board. Wyniki zaskakują. W nowym numerze magazynu „Bank Spółdzielczy” pojawia się również druga część rozmowy z Mirosławem Skibą – prezesem Zarządu SGB-Banku SA, w której dzieli się on refleksjami po pierwszych miesiącach kierowania bankiem: Zaczęliśmy od przeglądu ekspozycji kredytowych, ponieważ nasz portfel kredytów nie pracował tak, jak zakładaliśmy. Musieliśmy stworzyć wiele rezerw, zmienić strategię na bardziej ostrożnościową po to, aby przygotować bank na wypadek gwałtownej zmiany koniunktury gospodarczej. Tak postępują najlepsi. Zwykle w czasie koniunktury przygotowujemy się na gorsze czasy. Musimy stać na twardych, mocnych fundamentach. Polecam także rozmowę z Beatą Wierzbicką-Skroś, nowo powołaną prezes Banku Spółdzielczego w Inowrocławiu,  jednego z wyróżniających się banków polskiej spółdzielczości. Ciekawych wrażeń dostarczy również lektura tekstu o… związkach frazeologicznych (tak, tak, to ma znaczenie także w naszej branży!), autorstwa prof. Jarosława Liberka, oraz ciekawe rozważania na temat wyzwań i szans bankowości na świecie, które prezentuje Szczęsny Wielgosz. W numerze nie brakuje również tematu o cyberbezpieczeństwie (tekst Roberta Azembskiego), o rol szybkości decyzji w leasingu (w rozmowie z Waldemarem Kwiatkowskim, wiceprezesem SGB Leasing) oraz kolejnych rozważań na temat RODO w bankowości. Mam nadzieję, że magazyn Bank Spółdzielczy w nowej digitalowej formule przypadnie Państwu do gustu – liczę na wymianę poglądów i życzę przyjemnej lektury!

Roman Szewczyk
redaktor naczelny

Informacje dodatkowe:

Magazyn bezpłatny, publikowany tylko w formacie PDF.

Dystrybucja plików jest realizowana poprzez:

Intranet SGB
Stronę główną SGB-Banku:

Stronę główną BODiE:

*
BANK SPÓŁDZIELCZY
Adres Redakcji: ul. Mielżyńskiego 20, 61-725 Poznań, M.: +48 505 459 471,
E.: redakcjabs@bodie.pl
Reklama: M.: +48 505 459 471,
E.: reklama@bodie.pl
Wydawca:
Bankowy Ośrodek Doradztwa i Edukacji Sp. z o.o.
ul. Mielżyńskiego 20, 61-725 Poznań, M.: +48 505 459 471, F.: 61 42 37 107, E.: wydawnictwo@bodie.pl
Na zlecenie SGB-Banku SA

Redakcja nie zwraca materiałów nie zamówionych. Zastrzega sobie prawo do redakcyjnego opracowania tekstów, skracania oraz zmiany tytułów. Rozpowszechnianie materiałów redakcyjnych w formie papierowej i elektronicznej bez zgody Wydawcy zabronione.

powrót do listy produktów
This is the header within my first dialog

This is my first paragraph.

Click Here ×
This is the header within my second dialog

This is my second paragraph.

×